tiistai 30. lokakuuta 2012

Kesävarpaita ja kynsitarroja

Juu, tiedetään, kesä on pelkkä kaukainen muisto, mutta ajattelin silti esitellä teille tänään muutamia kesäkynsiä. Nimittäin varpaankynsiä. Kesällä varpaat ovat tietenkin enemmän näkyvillä kuin talviaikaan, ja on kivaa, että ne ovat esittelykelpoisessa kunnossa, mutta eihän mikään estä laittamasta varpaankynsiä nytkin. Tai sitten soveltamasta näitä ideoita sormiin.

Kylläpä menee lätinöinniksi, pääsisinköhän mä asiaankin? Mun ongelma (tai kuten nykyään kuuluu sanoa, haaste) varpaiden lakkaamisessa ja laittamisessa on se, että harrastan tanssia ja viime kesänä nähtiinkin useita kertoja seuraavanlainen tapahtumankulku: Väkerrän, äherrän ja väännän ja saan lopulta aikaiseksi ihan kivan sähäkän pinkin/kimmeltävän turkoosin/hillityn vaalean lakkauksen varpaisiini. Tulee ilta, menen tanssitunnille ja kops, lakat rapisevat jonnekin tanssisalin lattialle. Ja mun varpaat näyttävät siltä kuin lakkaus olisi peräisin edelliseltä kesältä.

Ensin harkitsin ratkaisevani ongelman sillä, että otan varpaisiini geelilakkauksen ja olin jopa jossain vaiheessa hankkimassa omia geelilakkaustarvikkeita, mutta sitten aloin vähän peruutella. Ensinnäkin tykkään lakata kynsiä ja vaihdella lakkauksia, joten geelaamisen idea, lakkausten pysyminen siistinä pitkään, menisi minulla vähän hukkaan. Toisekseen alkoi vähän mietityttää, olisiko geelilakkausten kemikaalit ja mun muutamat allergiat kovin toimiva yhtälö.

Niinpä päätin ainakin ensin kokeilla kynsitarroja. Helpompaa, halvempaa ja myrkyttömämpää. Nyt siis tarkoitan sellaisia koko kynnen peittäviä isoja tarraliuskoja, joiden alle ei tule lakkaa. Englanniksi niillä tuntuu olevan miljoona eri nimeä: nail foil, nail wrap, nail applique, nail polish strip... Suomeksi olen törmännyt ainakin kynsikalvoon, mutta minä puhun kynsitarroista, sillä tarroja nämä ovat. ^_^

Ensimmäisenä marssin Anttilaan ja löysin sieltä tällaiset:

(Kiva kasarivaikutteinen valaistus...)
Tarrojen merkki on Kiss ja olen nähnyt näitä Anttiloiden lisäksi ainakin Stockmannilla, ja nyt näitä näkyy olevan myös Sokoksen verkkokaupassa. Yhdessä paketissa on 18 kpl hieman eri kokoista, kynnen muotoista tarraa, joista voi sitten valita kullekin kynnelle sopivimman kokoisen. Varpaan kynnet ovat (isovarvasta lukuun ottamatta) niin pienet, että sain yhden tarran jaettua kahdelle kynnelle. Kynnen yli menevä osa viilataan pois kynsiviilalla. Ohjeissa ei neuvota laittamaan päällyslakkaa, mutta minä laitoin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Perfect. Näyttää hyvältä, suht helppoa laittaa ja pysyivät hyvin. Eivätkä rapisseet tanssisalin lattialle! Yhden paketin hinta on hitusen alle 10 euroa ja mulle näistä riittää kahteen laittokertaan. Pidin näitä suunnilleen pari viikkoa, sitten aloin kaivata vaihtelua. Poistaminen oli myös helppoa, sen kun vain "kuori" tarran irti. Liimaa sai ehkä vähän rapsutella kynnen pinnasta pois, mutta ei mitään erityisen hankalaa.

Tykästyin näihin niin paljon, että näitä piti saada lisää.

Sama merkki, eri malli. Kesällä näitä ei vielä saanut Suomesta, joten omani hankin eBaysta. Nyt tämäkin malli näyttää olevan ainakin tuolla Sokoksen verkkokaupan valikoimissa.

Ja vielä kolmannet (ja voi vitsi kun on ihanan kesäistä!): nämäkin ostin eBaysta, merkki on Dashing Diva ja nämä oli tarkoitettu erityisesti varpaille. Tosin en huomannut mitään merkittävää eroa noihin Kissin tarroihin verrattuna, olisivatkohan olleet hivenen suuremmat. Periaate oli ihan sama kuin Kissin tarroissa.

Tarjontaa näissä tuntuu olevan aika hyvin, Suomen kaupoissa olen nähnyt ainakin Sally Hansenin vastaavia tarroja, ja verkkokaupoissa olen törmännyt mm. OPIn ja muistaakseni China Glazen vastaaviin. Suosittelen kyllä kaikille, jotka haluavat näyttävän manikyyrin edullisesti ja suht helposti, nämä eivät tosiaan vaadi mitään kynsiteknikon taitoja, vaan edellyttävät lähinnä pientä askarteluintoa. Ja lopputulos kyllä palkitsee.

Tarkoitus olisi kokeilla näitä sormenkynsiinkin jossain vaiheessa, mutta en ole kerennyt tai malttanut. Mutta ehtiihän sitä vielä. Ja kohtahan se on taas kesä ja voi alkaa valmistella varpaita sandaalikauteen. Vai mitä? =^.^=

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!