lauantai 20. syyskuuta 2014

Vihdoinkin


Tällaista tänne. Minäkin sitten vihdoin tein sen. Nimittäin hain itselleni Isotretinoin Actavis -kuurin, joka paremmin tunnetaan nimellä Roaccutan. Olen kärsinyt iho-ongelmista oikeastaan koko ikäni teini-iästä lähtien. Välillä iho on ollut vähän parempi, mutta enimmäkseen ei. Vuosien varrella olen kokeillut Roaccutania lukuun ottamatta kaikkea mahdollista ja mahdotonta ihon kunnon parantamiseksi, mutta pitkäaikaista apua ei ole ollut mistään.

Silti aina kun on ollut parempia kausia, sitä on jotenkin elätellyt toivoa, että se olisi pysyvää. Nyt kesällä iho oli taas selvästi parempi, mutta parin kuukauden paremman jakson jälkeen iho taas räjähti. Silloin totesin, että nyt riittää ja varasin ajan ihotautilääkärille.

Olen toki käynyt ihotautilääkäreille ennenkin ja tiennyt Roaccutanista, mutta jostain syystä en ole uskaltanut sitä kokeilla. En oikein edes tiedä miksi. Ehkä etenkin alkuun sillä oli vähän pelottava maine ja minäkin olen pelännyt kaikenlaisia sivuvaikutuksia.


Nyt kuitenkin päätin, että en edes lue mahdollisista sivuvaikutuksista mitään, koska alan silloin vain turhaan pelätä niitä. Jos jotain tulee, niin sitten tulee. Olen ainakin nyt valmis kokeilemaan, sittenhän tiedän, miten käy.

Nyt on viikko kuuria takana ja iholleni kävi kuten vähän epäilinkin ja mistä lääkärikin varoitteli: alkuun tilanne voi nimittäin pahentua. Minusta tuntuu, että iho nyt puskee kaiken moskan ulos. En tiedä, kauanko tätä vaihetta kestää, mutta en usko, että kovin pitkään. Ja se sitten kestää sen minkä kestään. Luotan lääkärini sanoihin: lääke toimii hitaasti mutta varmasti. Ja suoraan sanottuna tässä vuosia kestäneessä ihon kanssa tuskailussa viikko tai kuukausi lisää ei tunnu enää missään. ^_^

Tässä vaiheessa haluan vielä lähettää erityisterveiset ja ison kiitoksen Neiti Kameleontti -blogiin, sillä Neiti Kameleontti on jakanut blogissaan omia Roa-kokemuksiaan, ja sieltä sain lopullisen sysäyksen hakea lääkkeet vihdoin itsellenikin. Kiitos siis Neiti Kameleontti!

En aio järkyttää teitä ennen-kuvilla ja esitellä, kuinka huonossa jamassa ihoni on. Sellaisiakin blogeja löytyy ja nostan näille rohkeille bloggaajille todella hattua siitä. Minun rohkeuteni ja itsetuntoni ei siihen kuitenkaan riitä. Mutta kerron kyllä teille mielelläni kokemuksistani, jos haluatte niitä kuulla. Samoin olisi kiva kuulla teidän kokemuksia niin Roa-kuurista kuin ylipäätään elämästä oman ihonne kanssa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

4 kommenttia:

  1. Jee, onnea hyvästä päätöksestä! :) Älä hermostu, vaikka joutuisit odotella parikin kuukautta selkeitä tuloksia. Minulla kesti yllättävän kauan, että iho alkoi radikaalisti parantua. Mutta kun paraneminen alkoi vihdoin, tapahtui se vauhdilla. Mullakin paheni akne aluksi. Nyt olen syönyt kuuria kohta neljä kuukautta, eikä mulla ole yhtään näppyä ollut enää aikoihin. Ihan uskomatonta!
    Ihanaa kuulla, jos näppytarinoistani on ollut iloa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :-) Ja kiitos sulle vielä siitä, että olet jakanut omia kokemuksiasi! Hyvä tietää, että tässä voi kestää, ennen kuin tuloksia alkaa tulla. Mähän tietysti odotan näin jo 1,5 viikon jälkeen, että nyt tämä nassu voisi sitten alkaa parantua. :-) Ja ihanaa, että sinulla on noin hyvä tilanne! Nyt vaan nautit siitä ja mä toivon mukaan seuraan perässä!

      Poista
    2. Odotan todella mielenkiinnolla kuulevani sinun kokemuksiasi kuurista! Seuraavaksi minulla on haasteena löytää ihon sävyä tasoittava ja arpia vaalentava seerumi kasvoille. Näpyt ovat mennyttä, mutta ihon sävy on hyvin epätasainen. :/

      Poista
    3. Kiva kuulla, mielelläni kyllä kerron kokemuksiani, kun kuuri etenee! :-) Ja toivottavasti sinulla iho rauhoittuu ja sävykin tasoittuu ajan myötä. Oletko muuten koskaan kokeillut aasialaista kosmetiikkaa? Jos se yhtään kiinnostaa, kannattaa kokeilla, aasialaisilta merkeiltä löytyy paljon ihoa kirkastavia ja vaalentavia seerumeita, kasvovesiä ja kosteusvoiteita. Ja ne kangasnaamiot ovat ihan parhautta, todellisia tehohoitoja! Mulla ne ovat auttaneet moneen iho-ongelmaan ja oon niillä päässyt eroon mm. talvisin hilseilevän pintakuivasta ihosta. Saa nähdä, onko niistä apua Roa-kuurin aikana vai herkistyykö minunkin ihoni, mutta ainakin varmaan kokeilen.

      Poista

Kiitos kun kommentoit!