tiistai 19. marraskuuta 2013

Nizzan ostokset: loput

Tänään esittelyssä vielä loput Nizzan-reissun ostokset eli ei-kosmetiikka. Reissun Sephora-ostokset löytyvät täältä ja muut kosmetiikkaostokset täältä. Muita kuin kosmetiikkaostoksia kertyi kohtuullisen vähän tai ei ainakaan ihan hirveitä määriä. Ainakin yhtenä syynä oli se, että hankintalistalla ja kaupoissa kyllä oli kaikenlaista talvivaatetta, mutta sää oli enimmäkseen niin lämmin, että paksujen villavaatteiden sovittelu ei innostanut. Mutta tällaisia sentään tarttui mukaan:

Minellin nilkkurit.

Kaupoissa oli tosi paljon upeita saappaita ja nilkkureita, ja lopulta päädyin Galeries Lafayetteen sovittelemaan. Siellä oli todellakin runsaudenpulaa ja olisin voinut ottaa vaikka kuinka monet kengät, kun kaikki näyttivät niin kivoilta ja sopivat hyvin jalkaan. Tykästyin kovasti vähän raskastekoisiin bikersaappaisiin ja nilkkureihin, joita oli tarjolla ja näkyi myös katukuvassa paljon. Lopulta päädyin näihin Minellin korollisiin nilkkureihin, joissa yhdistyvät minusta tuo raskastekoisuus ja naisellisuus ihan täydellisesti. Plus että näissä on niin tukeva korko ja paksu pohja, että näitä oikeasti voi käyttää täällä Suomen talvessa. ^_^ Hintaa näillä oli 139 euroa. Ja vaikka kuvassa on vain yksi kenkä, niitä sai tuohon hintaan kaksi kappaletta eli täyden parin. ^_^

Yhtenä "missiona" minulla oli metsästää villa- ja/tai kashmirneuleita, sillä olen tosi kyllästynyt siihen, että täällä meillä valtaosa neuleista on keinokuitua ja villa alkaa muka olla niin luksusmateriaali, että villaneuleesta joutuu maksamaan jo aika paljon. Olin jo ostamaisillani Zadig & Voltairen ihanan pehmoisen villa-kashmir-neuleen, mutta se jäi nyt kuitenkin vielä odottamaan. Ehkä sitten ensi kerralla. ^_^ Lopulta päädyin hankkimaan nämä:

Benettonin neuletakit.

Benettonin myymälä oli ihan nurkan takana hotelliltani ja vaikka aurinko lämmitti suloisesti ulkona, oli myymälä täynnä lämpimiä villaneuleita lähes kaikissa sateenkaaren väreissä. Valitsin turvallisen harmaan ja herkullisen vadelmanpunaisen neuletakin; molemmat ovat 100-prosenttista villaa. Hintaa näillä oli 34,95 euroa. Ehkä vähän tylsä valinta, mutta näille on ihan varmasti käyttöä ja minusta hinta-laatu-suhde on kohdillaan.

Benettonin neuleet ja Promodin puuvillaneule.

Promodissa piipahdin ensimmäisenä päivänä oikeastaan katsastamassa, löytyisikö sieltä jotain sopivaa kesävaatetta, sillä päivä oli tosi lämmin enkä ollut pakatessa osannut varautua ihan niin lämpimään säähän. Hellevaatteita en sitten ostanut, mutta tämä kevyt vaaleanruskea neule vaikutti kätevältä perusvaatteelta. Se on 100-prosenttista puuvillaa ja maksoi vain 14,95 euroa.

Blochin balettitossut.

Sitten kävin taas vakkaritanssitarvikeliikkeessäni (Attitude ihan keskustassa Rue Maréchal Joffrella), sillä minulle on tullut tavaksi ostaa balettitossuni sieltä. Ensimmäisillä kerroilla olen ostanut sieltä Repetton tossuja, joista tykkään ihan hurjan paljon, mutta nyt niitä ei enää myydä tuolla. Viimeksi ostin ranskalaisen Degas'n tossut (Degas valmistaa tossut Pariisin oopperan balettikouluun, joten ihan hyvässä seurassa olen ollut ^_^), mutta nyt myymälässä ei ollut - ainakaan minun kokoani - muita kuin Blochin tossuja. Mikä oli aika pettymys, sillä Blochia nyt saa joka paikasta. Mutta koska nämä Pro Archit istuivat tosi hyvin jalkaan ja maksoivat vain 20 euroa, päätin kuitenkin ostaa ne. Minulla ei itse asiassa ole edes oikein käsitystä, minkälainen tarjonta pehmeitä balettitossuja Helsingissä nykyään on, kun olen jo useammat tossut hankkinut Nizzasta, joten siksikin tuntui järkevältä ostaa tossut, kun sopivat löysin.

Tällaiset hankinnat siis tältä reissulta. Mitäs tykkäsitte?

Minulla on muuten vielä yksi Nizza-postaus suunnitteilla, ajattelin nimittäin kertoa teille lempparipaikoistani ja shoppailutärpeistäni Nizzasta, jos joku vaikka joskus pääsee siellä käymään.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tähän marraskuun pimeyteen, muistakaa hemmotella itseänne!

8 kommenttia:

  1. Ihanat nilkkurit ja tossut! Ja neuleet! Mä rrrrrrrakastan balettii! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mäkin tykkään ja odotan innolla, että pääsen noita käyttämään! Sitten voi myös fiilistellä ihanaa reissua, kun noita käyttää, siksikin on niin kivaa ostaa ulkomailta. :-) Ja baletti on niin ihanaa! <3 Tanssitko sä Sinini vielä itse?

      Poista
    2. Silloin tällöin :P Siellä mun tankotanssisalilla (Rock the Pole) on balettia, Unisportilla on kursseja, mut nyt on ollut ihan liian kiireinen syksy... :( Ja taas perinteiset Helsingin Tanssiopisto, Footlight, jne. on sairaan kalliita! Mut kyl mä ehk kevääks otan jonkun kurssin... Mulla on nyt la vogueing kurssi tuol RTP:llä! ;D

      Poista
    3. Hei mäkin kävin RTP:llä silloin kun tankoilin vielä! Ja tuu vaan Footlightille, mäkin käyn siellä! :-) Mäkin oon muuten menossa voguingin viikonloppukurssille marraskuun lopussa. Se on Helsingin aikuisopiston järjestämä, maksaa 20 euroa, ei paha.

      Poista
    4. Vogueing oli NIIN IHANAA !!!!!!!! <3 Oon niin alottamassa sen keväällä :D

      Poista
    5. Hei mahtavaa! Mulla on tiiviskurssi nyt viikonloppuna, vähän jänskättää, mutta tosi kivaa! :-)

      Poista
  2. Ihanaa lukea näitä Nizza-juttuja täällä marraskuun pimeydessä. Tuli niin kova ikävä sinne. Itse olen nyt käyttänyt Cannesista ostamaani Jo Malonen parfyymia, yllättävän paljon sekin auttaa. :)

    Innolla odotan vielä viimeistä Nizza-juttua, super! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin ihanaa fiilistellä jollakin matkalta ostetulla, siitä tulee ihan omanlaisensa fiilis! Ja kaikki keinot tässä tosiaan tarvitaan, että Suomen marraskuusta selviää. :-) Aloin juuri käydä kuvia läpi tuota viimeistä postausta varten ja kyllä oli ihana päästä takaisin niihin tunnelmiin. Ja onneksi meillä on jo aloiteltu seuraavan matkan suunnittelua, sekin helpottaa. :-)

      Poista

Kiitos kun kommentoit!